Home / מעקה / האם יש הבדל בין מעקות ברזל מבחינת האיכות?

האם יש הבדל בין מעקות ברזל מבחינת האיכות?

מעקה למדרגות הוא אמצעי בטיחות שחייב להיות ליד כל גרם מדרגות, חיצוני או פנימי. מטרתו של המעקה היא לעזור לאנשים לעלות ולרדת במדרגות וכן למנוע נפילות. ישנם סוגים רבים של מעקות למדרגות ביניהם למשל מעקות ברזל או מעקות עץ וזכוכית אשר נבדלים זה מזה בפונקציונליות ובמראה.

מעקות ברזל הם נפוצים מאוד כיום וניתן לראות אותם גם במדרגות חיצוניות וגם במדרגות פנימיות. מעקה מברזל ידוע בחוזק שלו וכיום גם בעיצוב המרשים שלו. מעצבי פנים ואדריכלים רבים עושים שימוש בברזל בתוך הבית כיום ביותר אלמנטים, וניתן לראות גרמי מדרגות שלמים העשויים ברזל. הברזל מעניק מראה אורבני וחדשני לצד מראה עתיק וכמו כן, קל יחסית לתחזק אותו.

מעקות ברזל מיוצרים במסגריות כמו מוצרי מתכת רבים אחרים. מסגריה היא בית מלאכה בו עובד המסגר ושם מייצרים מעקות, מדרגות, סורגים ושערים מברזל. כמ כן במסגריה מייצרים גם מוצרי נוי ממתכות. מעקות ברזל לרוב ניתנים להזמנה אישית ולעיצוב אישי כיווון שהם מיוצרים בבית מלאכה ולכן ניתן לבחור צורות, סגנונות עיצוב וצבעים מגוונים.

כך למשל אם מדובר בגרם מדרגות ישר, יש להתקין עליו מעקה ישר תואם ומצד שני, מדרגות מעוגלות יצטרכו מעקה ספירלי. כלומר את המעקה מתאימים לצורות של המדרגות וכן לאורכן. גם את הסורגים הבונים את המעקה ניתן לבחור בעיצובים שונים, בצורות עגולות, עם עיטורים ועוד. כך למשל ניתן לראות מעקות שהסורגים שלהם בצורת ספירליות או בצורות המדמות עלים. 

חלק נוסף בעיצוב של מעקות ברזל הוא הצביעה שלהם. ניתן לצבוע את המעקות בלבן, שמנת או ירוק על פי הטעם האישי ועל פי התאמה לעיצוב הכללי של הבית. צביעה של מעקה נעשית בהתזה או בתנור בתהליכים מותאמים לברזל. 

גילוון הוא תהליך נוסף שעוברים מוצרי ברזל שונים, אך כשמדובר במעקות הנמצאים בתוך הבית, הגילוון נתון לשיקול. מטרתו של הגילוון היא למנוע היווצרות של חלודה ולשמור על המעקה מתנאי מזג האוויר המשתנים. הגילוון גם מייקר את המחיר הכולל של המעקות ולכן כאשר מדברים על מעקות למדרגות פנים הגילוון נתון לשיקול.

מעקות ברזל יכולים להיות משולבים עם חומרי גלם נוספים כמו זכוכית ועץ וכך ליצור עיצוב מרשים וייחודי. כך למשל ניתן להוסיף למעקה סיומת מעץ או לשלב בו זכוכית. השילוב של עוד חומרי גלם גם כן מייקר את המחיר של העמקה. 

ניתן למצוא כיום מסגריות שונות ברחבי הארץ המציעות מעקות למדרגות מסוגים שונים ובעלי עיצובים מרישימים. לרוב מסגריות אלו יתחזקו אתר בו ניתן לקרוא אודות השירותים שלהן ולהתרשם מתמונות של מעקות שונים שהן יצרו על מנת לקבל השראה לבחירת המעקה שנרצה להזמין. כמו כן, ניתן להבין ממה מורכב המחיר ולקבל הצעת מחיר בהתאם למידות, לסגנון ולפרטים נוספים.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *