Home / מדרגות / האם כדאי להשתמש במדרגות חוץ מברזל , מאבן או מעץ?

האם כדאי להשתמש במדרגות חוץ מברזל , מאבן או מעץ?

העידן הטכנולוגי נתן את האפשרות בשנים האחרונות לבחור מבין מגוון רחב של עיצובי פנים לבית והגישה הרווחת היום מבין המעצבים היא שאין הגבלה לדברים שאפשר לעשות בעיצוב פנים וחוץ. אך השאלה העולה לקראת שיפוץ הבית היא האם כדאי להשתמש במדרגות חוץ מברזל, מאבן או אולי דווקא כדאי להשתמש במדרגות עץ.

מדרגות חוץ מברזל הן אחת מסוגי המדרגות הפופולריות ביותר בקרב המעצבים זאת מפני שהברזל הוא חומר חזק ויציב, ניתן לשנות את צורה המדרגות יחסית בקלות בעזרת הכלים המתאימים וגם ניתן להשתמש בכל מיני טכניקות מיוחדות כדי להתאים את המדרגות לגינה או למרפסת.

היתרון הנוסף של מדרגות ברזל הוא שהברזל הוא חומר יחסית זול ולכן ניתן לבצע מגוון רחב של דברים אשר לא ניתן לעשות עם מדרגות מאבן באותו מחיר. מדרגות חוץ מברזל, מצד שני, יכולות להינזק כתוצאה ממזג האוויר החיצוני ולכן כדאי לשמור על המדרגות בעזרת חומרים מיוחדים המונעים קורוזיה וחלודה על המדרגות.

בניגוד למדרגות חוץ מברזל, מדרגות חוץ מאבן עמידות יותר לנזקי מזג האוויר וניתן להשתמש בהן לאורך שנים. מצד שני, מדרגות אבן הן יקרות יותר שכן הן מבטון שהוא חומר יקר יותר מברזל לרוב ולכן כדאי לשקול זאת כאשר מייצרים מדרגות אבן חדשות.

בנוסף, מלבד מדרגות חוץ מברזל ואבן ניתן גם לרכוש מדרגות חוץ מעץ. מדרגות מעץ הן עמידות יחסית בפני מזג האוויר אך לעתים הן מתנפחות כתוצאה מהגשמים דורשות החלפה מדי פעם. בנוסף, מדרגות עץ יחסית זולות בהתאם לסוג העץ. מדרגות מעץ מלא יהיו יקרות יותר מאשר מדרגות מעץ סיבי. 

בנוסף, ניתן להשתמש במדרגות חוץ מברזל או מכל סוג אחר גם אל פנים הבית. מדרגות אלו יכולות להשתלב בצורה טובה בהתאם לעיצוב הפנים של הבית ואף מקנות מראה ייחודי אשר צובר תאוצה לאורך השנים בקרב מעצבי הפנים.

עלות מדרגות חוץ מברזל יכולה לנוע סביב 1,000 עד 1,500 ש"ח. המדרגות המורכבות יותר אשר מגיעות בסגנונות ייחודים כמו מדרגות מרחפות או מדרגות ספירלה יכולות לנוע באותו מחיר רק במחיר למטר ולא מחיר עבור כל העבודה. 

ניתן גם להשוות בין מחירי המדרגות וגם להיוועץ עם מגוון מסגרים אשר יתנו הצעת מחיר. לא כדאי לשמוע הצעת מחיר אחת אלא להשוות בין מגוון רחב של הצעות מחיר בהתאם לתקציב של שיפוץ הבית או הגינה.

לסיכום, הבחירה בין מדרגות חוץ מברזל, עץ או מאבן תלויות בתקציב של השיפוץ, באופי של הגינה ובעיקר מה שהלקוח אוהב. קיימים מגוון רחב של מדרגות כיום ואף ניתן גם לשלב בין האלמנטים אך לרוב מחירי מדרגות חוץ מברזל ינועו בין כמה מאות עד אלפי שקלים לכן כדאי להיוועץ עם נסגרים ומעצבי פנים וחוץ לפני הרכישה. 

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *